Når man har kommet til et nivå hvor du er trygg på at e-post markedsføring generer inntekt, bør fokuset ditt være å øke antall mennesker som abonnerer på dine e-poster. Vi anbefaler 3 konkrete metoder å øke listene dine på.
- Skjema i nettbutikken din
Vi anbefaler å ha pop-up etter du har besøkt mer enn 2 sider, eller brukt mer enn 2 minutter på nettbutikken så får man en melding opp. I tillegg til i bunnen av nettbutikken din. Viktig at “call to action” handler konkret om hva man får om man melder seg på, samt hva man kan forvente av e-poster fremover.
- Konkurranser
Gjennomfør konkurranser via organisk og betalte sosiale medier hvor man kan vinne en premie om man melder seg på nyhetsbrev. OBS: Send dette til en egen dedikert landingsside og pass på at premien er veldig relevant til dine produkter (ideelt sett vinne produktene dine etc).
- Ordreskjema
Siste taktikk er å sørge for at de som har gjennomført en ordre men ikke står på e-postlisten får tydelig veiledning på hvordan man kan melde seg på - samt hva man oppnår.
Dette er de tiltakene som vi ser størst effekt av per nå.
OBS: Sjekk ut vårt gratis nettkurs om e-post markedsføring