Marte:
I denne episoden skal vi snakke om hva som kjennetegner de som lykkes, hvilke egenskaper har de, og hva kan du gjøre for å bli en av dem? Velkommen til Netthandelspodden. I denne podcasten guider vi deg gjennom hvordan du kan drifte og skape vekst i din nettbutikk.
Thomas:
Vi har lang erfaring inni netthandel og ønsker å dele alt vi har lært om nettverket vi bygget opp til å gi deg enkle, konkrete råd som du kan ta i bruk i hverdagen din.
Marte:
Hver episode har et ressurser knyttet til seg som du kan laste ned på netthandelspodden.no. Ok Martin, nå er vi inne i veldig mye ditt domene.
Thomas:
Egentlig er din store passion, så lenge jeg har kjent deg, så føler jeg at du mer og mer går til dette med mindset, det med å forstå hvordan mennesker fungerer, hvordan de lykkes og så videre. Denne episoden handler egentlig om det, og det handler om det basert på at nå har vi intervjuet en del til Netthandelspodden sammen. Vi har vært på mange scener og snakket med forskjellige bedrifter som har lykkes, og det er tydelig at det er visse ting som går igjennom her.
Så målet mitt er å forstå og tappe litt inn i din kompetanse. Hva er det som egentlig får disse netthandelsgrunnerne til å vokse når andre ikke får det til?
Marte:
Det er egentlig helt rart at jeg har stått og holdt foredrag og holdt kurs om netthandel så lenge. Det var først da vi holdt netthandelskonferansen i 2022 at jeg begynte å snakke om mindset spesifikt, og det var egentlig inspirert av at vi intervjuet Sindre Landevåg og Tim Woll om hvordan de har fått til det de har fått til med sine nettbutikker. Og etter denne episoden ble du og jeg sittende og snakket sammen, og så sa vi at alt det som ble sagt nå mellom linjene var så tydelig for oss begge to at her var det ikke bare de konkrete tingene de har gjort som er grunnen til at de har lykkes, men det er måten de tenker på, og det kom frem.
Så vi startet med en anbefaling litt til de to episodene.
Thomas:
Vi linker selvfølgelig show notes til episoden, så det var absolutt det som sparket det, og nå har du holdt det fordraget også, og så synes jeg at det var en av de jeg følte at flest snakket om i pausene, for det at jeg tror man ikke alltid drar parallellen mellom på en måte mindset, hvordan man tenker om ting, og hvordan man driver en business, selv om de tingene henger jo veldig, veldig, veldig godt sammen.
Marte:
Vet du hva? Jeg vil gå så langt som mulig til å si at dette er det aller viktigste, faktisk, for om du har riktig mindset, mindsetet ditt vil avgjøre hva du gjør, og hvordan du gjør det, sånn at hvis det er på plass, så vil du lykkes, og det vil ikke være enkelt, nødvendigvis, men det som er så bra er at dette er ferdigheter som man kan øve opp. Så akkurat som med fysiske muskler, du forventer jo ikke at du er kjempesterk første gang du går på gymmen, eller om du aldri har vært der, men du kan øve deg opp.
Så vi skal bryte dette ned, nå har vi sett på flinke folk, de som virkelig får til ting, og reflektert over hvilke egenskaper er det de har, som gjør at de har fått det de har fått til, så vi skal rett og slett gå gjennom dem en for en, tenker jeg.
Thomas:
Det er jo så glimrende ut. La oss hoppe inn i det.
Marte:
Ja, skal vi starte med den første. Jeg ser at de har et veldig tydelig fokus, de er superfokuserte på hva de skal få til.
Thomas:
Så de har et mål og et fokus på noe målet, så de har ikke mange ting, men de har tydelig hva som er prioritert for dem.
Marte:
Veldig. Så de retter liksom alle oppmerksomheten inn mot det de vil oppnå. Og det blir nesten som en livsstil, og jeg tror du kan være enig i det, og jeg vet som min egen del gjennom de forskjellige jobbene jeg har hatt, at når jeg har vært i en jobb som jeg har vært superengasjert i, og vil litt få til ting, så kan man bli litt sånn ensporet.
Og den ensporetheten, det fokuset, det er det som gjør at vi får det til.
Thomas:
Ja, det kan vi enige. Absolutt.
Marte:
Og det er noe med at det vi fokuserer på, det får vi mer av. Og her kan vi, hvis man føler seg litt sånn at man er litt all over the place, for det er også fort gjort når man driver med netthandel, at det er så innmari mange forskjellige ting, det kan føles så overveldende, det er så mye å ta tak i, du har markedsføring, du har økonomien, du har de ansatte, forvalte mennesker.
Thomas:
Og alt føles viktig, og alt føles som det brenner.
Marte:
Ikke sant? Men det der å klare å være tydelig på hva er det aller viktigste, og hva skal til for å flytte oss fremover, og i tillegg være veldig fokusert på jobben din. Og det betyr ikke at du må være en dårlig far eller en dårlig mor, selv om jeg har på en måte prøvd det også, for det er en annen historie.
Vi kan ta det.
Thomas:
Du kan legge det på sofaen etterpå, det snakker vi om.
Marte:
Jeg har vært gjennom terapi på det. Men at når du er på jobb, så er du superfokusert. Så hva i all verden er det du har fokus på da?
Har du lyst til å gjette noe, eller hva tenker du?
Thomas:
Nei, markedsføring er jo en av de naturlige tingene jeg tenker på at de har fokus på. Tall, riktig tall, jeg vet ikke, hva er din observasjon?
Marte:
Akkurat det samme. De har veldig fokus på å drive salg. De flinkeste, de nettehandlerne som virkelig får til, som du ser vokser og har utvikling, de tenker liksom, hvordan kan jeg selge mer?
Hvordan kan jeg selge mer? Hvordan kan jeg selge mer? Så det er ikke sånn at de går seg videre, sånn ok, hva er det optimale CRM-systemet?
Hvordan skal jeg? Selvfølgelig forholder de seg til de tingene også, men det overrødende, som bare er som en ledestjerne. Hvordan kan jeg selge mer?
Hvordan kan jeg selge mer? Hvordan kan jeg selge mer? Så drive salg, og da er markedsføring en kjempeviktig del av det.
Det synes jeg var kult da vi intervjuet Sindre, for han beskrev fra starten av reisen i Get Inspired, hvordan han hele tiden oversatte kostnader til hvor mange annonser kan vi få for dette her. Skal vi sette opp den ekstra veggen eller male den veggen på kontoret? Ok, det er så og så mange Facebook-annonser.
Det sitter litt langt inne, for han visste at å kjøpe Facebook-annonser ville sørge for mer salg, at de fikk mer omsetning, slik at de igjen kunne kjøpe flere annonser, og så videre. Ja, absolutt. Så et veldig, veldig, veldig fokus på markedsføring.
Thomas:
Ja, og bare for å forstå hva som driver selskapet og bygger selskapet. Markedsføring er en viktig del av det, men også det å kjøpe inn produkter på riktig, gode magiene og alle de tingene, altså forstå business-delen av det, men ha fokus på det viktigste, det er at de har høy inntekter og lave utgifter.
Marte:
Ja, så vi har nevnt drivelse av markedsføring, og det du er inne på der, det er jo økonomien, og med sunn drift, og det er en evig balansegang. Det der å tørre å investere for å kunne vokse, men samtidig hele tiden passe på bunnlinjen, sånn at man har med seg økonomien, og felles for alt dette her, når du har det veldig fokuset på det, og det de flinkeste gjør, er at de hele tiden følger med på hvordan de går. De tracker, og hvis vi skal bryte rett ned i noen sånne konkrete ting for folk, så vil det jo være å ha de tydelige målene for salg, for hvordan du skal drive salg, hvor mye skal du selge for dette året selvfølgelig, men da denne måneden, denne uken, denne dagen, få det opp på veggen, og skravere ut eller skriv tallet på veggen, eventuelt være moderne og ha det på en skjerm.
Thomas:
Begge deler, jeg foretrekker jo manuelt å ha noe visuelt på veggen.
Marte:
Det er veldig fint, og det er noe med at du skal gå og skrive det tallet, om det er pluss eller minus, og da er det ikke bare å konstatere at man ligger foran eller bak, men når du ser at vi begynner å gå bak, hva kan jeg gjøre? Du er så fokusert på at du skal få det til, det er en dedikasjon på å få det til.
Thomas:
Absolutt.
Marte:
Implicitt i dette ligger det med å ha klare mål. Jeg vil også si kanskje en visjon, noe som er enda større enn et mål, eller i hvert fall å ha et veldig stort mål. Vi hadde på netthandelskonferansen, så hadde vi en av grunnderne til netthandelsgruppen, Fredrik Utdømsen med blant annet Tides.no, og jeg synes det var veldig kult å høre hans historie, eller deres historie, for de var da tre karer opp på et loft som startet netthandelsgruppen, startet Tides.no, og de satte seg et mål om at de skulle omsette for en milliard. Ingen andre enn dem trodde på det, og det er kanskje det man kan kalle en visjon.
Thomas:
Ja, absolutt.
Marte:
En visjon kan være å redde verden og alt det der, men det trenger ikke å starte med det. Det kan også være noe skikkelig stort, håret til mål. Å ha det som en ledestjerne, har de nådd en milliard?
Thomas:
De er i hvert fall ikke langt unna, jeg er ikke helt sikker.
Marte:
Nei, det burde vi huske, kanskje.
Thomas:
Ja, men helt klart, jeg tror det er kjempe, det å vite hvor du skal, og så tilbake til poengen ditt med fokus. Jeg har på min pult en domino-brikke, for det er en bok jeg liker veldig godt som heter The One Thing, som hjelper deg å finne fokus.
Marte:
Jeg elsker den boken, ja.
Thomas:
Så forteller Gary Keller at det er finn din domino som dytter ned flest mulige andre ting, hva er det en ting du kan fokusere på slik at alt annet blir lettere eller unødvendig? Det synes jeg er en god måte å tenke på, det føler jeg både Tim og Sindre og alle de andre vi snakker med som på en måte har det riktige mindsettet, de har fokus på å nokke ned den tingen og fokusere på den tingen som skaper mest mulig effekt, og drar ting mest mulig fra noe.
Marte:
Jeg er helt enig, det er en veldig godt poeng. De tør å prioritere, for en ting er å klare å identifisere den ene tingen som er den viktigste, men da må du nødvendigvis også tørre å velge bort noe annet, så du kan ikke jobbe på alle fronter samtidig, men identifisere det som har mest å si.
Thomas:
Absolutt.
Marte:
Forresten tilbake, jeg hadde en konkret ting som jeg kom på som kan være nyttig når vi snakker om det med fokus.
Thomas:
Ja.
Marte:
For jeg hadde en veldig god leder i XXL, han som var administrerende direktør da jeg jobbet der, Fredrik Stenbøk heter han. Da var XXL en bra sjøppe. Ja, notert.
Nettopp har jeg vært inne om å blitt litt deprimert, men da var det veldig bra. I forhold til det med fokus, så hjalper han organisasjonen, det vil si ledegruppen, å finne fokus, og det er det en god leder gjør, ikke sant? Når du har en visjon, du vet hvor man skal, så hjelper du de under deg å ha riktig fokus.
Det han gjorde en periode der vi skulle satse på nettet, det var viktig og smart å satse på nettet, apropos den ene tingen som vil ha mye å si forresten. Da formulerte han et spørsmål som jeg elsket og elsker, som var, hva har du gjort for internett i dag? Så det var et spørsmål som han ba alle i ledegruppen om å stille seg selv når de la seg om kvelden.
Hva har jeg gjort for internett i dag? Kan du tenke deg, det var kult.
Thomas:
Det er faktisk, også for deg, Anke.
Marte:
Det var kult for meg som var litt sånn lenger ned i organisasjonen og trengte litt draghjelp for å ta nettbutikken fra en sånn liten irriterende byl på siden til å bli svær.
Thomas:
Virkelig sant.
Marte:
Men et sånn fokus spørsmål, det kan man formulere selv også. Så det er da å klare å identifisere, hva er den dommernebrikken? Hvor er det jeg skal hen?
Og hva er det viktigste jeg kan gjøre for å komme dit jeg skal? Og det vil være forskjellige ting på forskjellige virksomheter. Det kan også variere.
Kanskje du har noe som er hovedfokus første halvår eller første tre måneder. Og da skal du være helt sånn superoppdatt av bare den tingen. Stil deg det spørsmålet.
Hva har jeg gjort for å få til det i dag? Hva har jeg gjort for å få til det i dag?
Thomas:
Ja, love it. Kjempe.
Marte:
Så, ja.
Thomas:
Da har vi vært på fokus.
Marte:
Vi har vært på visjon og klaremål. Og noe vi også jo i og for seg har vært inne på, det er det der når disse flinke folka har satt seg et mål, så er det ikke et alternativ å ikke nå det. Det er en sånn commitment, hva blir det?
Thomas:
Forpliktelse.
Marte:
Forpliktelse, dedikasjon.
Thomas:
Det er en driv, det er dedikasjon. De ser ikke begrensningene, de bare ser målet. Og hva er det som skal til for å nå det målet?
Marte:
Det er en sånn all in attitude. Nå beklager norsken. Nå skal jeg prøve å oversette meg selv.
Innstilling. Og det vil si at når det dukker opp hindringer, og det er ikke det at ikke det kommer hindringer, for det vil komme masse, masse, masse hindringer, men så finner de en vei rundt dem. Og det synes jeg var veldig tydelig da vi snakket med Tim Wall, for han beskrev, også før og etter at vi hadde på mikrofonen, beskrev alt mulig som de støtte på av hindringer.
Og så jobbet de i en måte, de jobber rundt det. Trøbbel må finne riktig sånn plattform, riktige IT-mennesker, og så videre, og så videre. Og den listen av hva man kan møte på utfordringer, den er uendelig, tror jeg.
Thomas:
Og det vil alltid være utfordringer, det vil alltid være branner, det vil alltid være ting, så det handler bare om hvordan du håndterer de, og da hvordan du velger å fokusere på det som kan få mest effekt ut av det. Men ja, jeg tror det å ha en innstilling til at dette skal gjennomføres, og det finnes alltid måter å få det gjennomført på, tror jeg er helt avgjørende for at du får gjort ting som andre ikke får til.
Marte:
Ja, så de har en veldig gjennomføringsevne, og det man kan kalle grit, det er det der, det finnes ikke noe, akkurat det finnes ikke noe godt norsk ord for, tror jeg.
Thomas:
Nei, vi snakket før vi begynte å ta opp i dag om Belinda Jakobsen, som er en veldig inspirerende, kule dame. Og meg og Belinda var besøkt til Bettan, la det singla norsk en roll, for mange, mange år siden. Og på skrivepulten til Bettan så stod det «It can be done».
Og det var hennes mantra at hun alltid kunne finne løsning. Det snakket med en dame som i hvert fall veldig tidligere enn siden møtte veldig mye motstand, og likevel har hatt det riktige mindset for å lykkes. Så det handler ikke bare om netthandel, det handler om de menneskene som faktisk lykkes å komme frem der.
De har en innstilling til at jobber jeg hardt nok, og jobber jeg fokusert nok, så finner jeg en løsning.
Marte:
Jeg digger det. De tingene vi snakker om her nå, det vil jo gjelde uavhengig av bransje, ikke sant? Vi relaterer det til netthandel og noen spesifikke ting som markedsføring og sånn kommer inn der.
Men dette er jo egenskaper som kjennetegner de som lykkes uansett.
Thomas:
Absolutt.
Marte:
Marie Forleo sier en variant av det samme. Hun sier «everything is figure-outable».
Thomas:
Ja, det var opp til denne. Det skal jeg ikke bruke. Det er også en fantastisk måte å tenke på utfordringene man møter.
Marte:
Jeg jobber jo som coach og mentaltrener også, og når jeg holder foredrag som er rene mentaltreningsforedrag, så snakker jeg ofte om RAS, det retikulære aktiveringssystemet. Veldig fancy ord.
Thomas:
Wow, ja.
Marte:
Det er en del av hjernen vår som hjelper oss å sortere, fordi vi får så mye inntrykk hele tiden, og vi kan ikke forholde oss til alle informasjonen som kommer til oss. Det handler om at det vi fokuserer på, det som vi definerer er viktig for oss, det slipper gjennom det filtret som hjernen danner. Så det retikulære aktiveringssystemet avgjør hva som skal komme inn til oss.
Hvis du har en innstilling om at alt går, jeg finner løsninger, så har du programmert hjernen din til «ok, jeg skal finne løsninger, løsninger, løsninger, løsninger». Hva her kan hjelpe meg å finne løsninger? Men hvis det du sier til deg selv, bevisst eller ubevisst, er «det er vanskelig», «det er dårlige tider», «ting går dårlig nå», alt det der negativet som taler mot og nå målene dine, eller «jeg er usikker på om dette kan gå», «dette går kanskje ikke», da vil hjernen din se etter bevis på at det du sier stemmer, og da vil du få flere hindringer.
Det er det som kommer gjennom bevisstheten din. Hvis det kanskje er en løsning rett ved siden av, men den ser du ikke. Så det er så viktig med innstilling.
Den «all-in»-mentaliteten, typisk for dem, de er løsningsorienterte, har gjennomføringsevne, drive, og en del av dette også er engasjement. Du trenger den der illen, og det synes jeg også du merker når du snakker med disse flinke grunderne, at de har et skikkelig engasjement for det de driver med.
Thomas:
Ja, det er en energi rundt det, og man merker «shit, dette er en person som har energien og har evnen til å få ting gjort». Man kjenner på det.
Marte:
Ja, og det synes jeg også er kult. Vi har en mastermind-gruppe med 18-19, kanskje noe sånt. Veldig mange, alle flotte folk.
Thomas:
De gjengene våre.
Marte:
Ja, veldig fine gjeng. Og der også synes jeg vi kan merke den samme innstillingen eller energien. Noen som virkelig utmerker seg med å ha en sånn løsningsorientert innstilling, og som har en sånn drive, så selv om de har en liten nettbutikk nå, så kan vi se hvor de er på vei.
De har jo potensiale til å ende, nettopp fordi de har mindsetet på plass. Og resten hjelper vi å få mindsetet på plass.
Thomas:
Ikke sant, helt klart.
Marte:
Ok, en annen ting som kjennetegner de som får til ting, det er kanskje selvsagt, men de tar aksjon.
Thomas:
Ja, jeg hadde en flott opplevelse når jeg var i førstehandsgjennelsen, men noe av det jeg lærte da var en sasjant som sa at det er bedre å ta feil avgjørelse enn ingen avgjørelse. Det vil si det er bedre å ha noe bevegelse, og så kan man heller lære av at det var ikke det riktige for å da gjøre det riktige, enn å bare stå og vente. Og jeg har flere mennesker rundt meg som har drømt om å være grunder og bygge sin egen bedrift, og så har jeg mennesker rundt meg som har bare bestemt seg å bygge sin egen bedrift.
Så jeg har folk som fortsatt går og har den samme drømmen, men ikke har tatt aksjon i hele tatt fordi de finner ikke den riktige ideen eller den riktige tingen, men det er faktisk bedre å ha den bevegelsen, og det er bedre å starte feil og komme et sted, enn å ikke gjøre noe eller bare overtenke.
Marte:
100 prosent. Og også tørre å handle relativt raskt, så det går rett på det du sa med å heller ta feil aksjon.
Thomas:
Du kan si at de aller fleste suksessfulle bedrifter der ute har begynt som et helt annet, eller har et annet utgangspunkt på ting. Man leser de inntrykkene og tilbakemeldingssignalene man får, og så navigerer man utifra det, og så ender man opp til slutt på noe som ser ut som en overnattsuksess, eller som bare ser ut som at skytte flinke de har vært. Ja, men de har gjort så mye feil, men de har faktisk bare tatt handling hele veien for å dytte seg fremover.
Marte:
Og man lærer jo så mye av å gjøre feil. Det er en klisjé kanskje, men det er virkelig sant. Jeg er sikker på at vi har kjent på det begge to.
Thomas:
Absolutt.
Marte:
At man kan flytte seg så mye raskere fremover når man gjør feil. Og ikke minst nå, jeg tenker det blir viktigere og viktere, det der å tørre å ta aksjon, for ting skjer veldig raskt.
Thomas:
Ja, også jeg sier ofte til meg selv og til de jeg jobber sammen med, done is better than perfect. Du kan sitte og, som vi ser nå med AI-revolusjon og chatbotter og så videre, både Meta og Google har sittet på en måte og ruget på teknologi og tenkt hva er den perfekte måten å gjøre dette på. Så kommer det et annet selskap, åpne AI, som da bare, nei, vi bare slipper det vi har og får tilbakemeldinger og ser hva som skjer.
Og nå har fått en hel industri til å bare snu seg rundt og gå all in. Så ja, jeg tror det er bedre å bare få det ut, få signalet, få se hva som fungerer, gjøre endringer og jobbe videre på det.
Marte:
Veldig. Og en annen ting, nå har vi jo tegnet et bilde, helt riktig tenker jeg, av folk som er veldig selvgående og de kjører på og de har energi og alt sånt der. Samtidig så opplever jeg at de flinkeste, de har på en måte en ydmykhet ved at de er veldig interesserte i å lære, veldig interesserte i å søke hjelp hos andre flinke folk.
Det synes jeg er noe som går igjen. Så disse forskjellige grunnderne vi har snakket med, de forteller at de har ringt til den og den personen og de gjorde det og det for å lære mer, og så videre. Og det er også det vi ser i mastermind-gruppen, føler jeg, at de som har både vist interesse og kommet gjennom Nåleøy sånn at de passer i den mastermind-gruppen vår, at de har det der samme vekstemindsetet og er lærevilje.
Thomas:
Jeg tror det er kjempesant, og jeg tror i hvert fall de vi prater med, de blir godt likt for det. De er bare genuint interesserte i både å lære av og lære til. De er åpne for å dele, de er åpne for ...
Det er ikke den sinte overarbeid og stress av personen, men det er en person som faktisk har den overskudden ofte til å lære borte og lære til å skape god stemning.
Marte:
Det hender de kan være overarbeidet, vil jeg si.
Thomas:
Ja, selvfølgelig. Det er et veldig godt poeng. Men poenget mitt er at de er generelt positive, hyggelige mennesker.
Så selvfølgelig kan man være overarbeidet, selvfølgelig kan det være mye faktorer, men som et utgangspunkt er det en person som er interessert i andre mennesker, interessert i å lære og interessert i å dele.
Marte:
Ja, det er faktisk ... Jeg hadde ikke notert eller reflektert over det egentlig, men du har helt rett. Når jeg tenker på de flinkeste som virkelig har bygget svære virksomheter på nett, så er det felles for dem alle sammen at de ikke bare søker hjelp, for det gjør de samtlige av dem, spør andre, men at de også har vært rause med å dele av sine erfaringer.
Absolutt. De har virkelig rauset seg, og jeg kan nevne Einar Brandstahl i Brandstahl Group.
Thomas:
Ja, Bli Vakker og så videre.
Marte:
Ja, Bli Vakker. Nei, hvordan han tok Sindre Landevåg på besøk, og Sindre har gjort akkurat det samme, åpnet opp, og jeg har sendt folk til Tim Wall som har delt av sine erfaringer, så de er veldig rause alle sammen, og det er også derfor de stiller opp på podkasten vår for eksempel. Og de deler veldig åpent om sine erfaringer.
Thomas:
Absolutt. Kanskje noe av det vi snakker om føles selvfølgelig, eller det føles for svevende, men for å gjenta introduksjonen vår, vi møter masse mennesker, og det som slo oss er at de som virkelig lykkes har disse kvalitetene, og det er kvaliteter som du kan jobbe med å bygge sterkere, bygge muskler på, fokusere på selv. Så det handler om å ha en bevissthet over de tingene vi prøver å formidle nå, og hadde du en situasjon der det er mange baner om mange ting, hva skal jeg fokusere mest, hva bør være mitt laserfokus for å nå det ultimate målet mitt, for eksempel.
Så ha det bare i bakhodet, og også laste ned ressursarket vårt som ligger i show notes, som også oppsummerer hovedpoengene våre, som du kan nesten få lov til å printe ut og henge ved siden av skjermen din på kontoret.
Marte:
Det er ikke nesten, de får lov til å printe ut.
Thomas:
Jeg bare tenkte å dreppe trær og sånt, men den er verdt det, du skal ha lov til å printe ut.
Marte:
Det er greit, det synes jeg. Jeg har lyst til å avslutte med et spørsmål. Kanskje ubehagelig spørsmål, men gå i deg selv og stille deg selv spørsmålet.
Er du profesjonell? Ja. Tar du virksomheten din virkelig alvorlig?
Tør du å tenke stort, eller leker du butikk?
Thomas:
Ja.
Marte:
For virksomheten din, den blir ikke bedre enn det du er.
Thomas:
Det er en veldig god måte å se det på.
Marte:
Ja, sånn er det. Følg ressurserket vårt, så skal vi prøve å få det veldig praktisk rettet, tenker jeg der også. Sånn at du kan gå gjennom å øve opp disse mentale musklene med fokus og gjennomføringsevne, grit, evne til å sette mål, og så videre.
Thomas:
Alle tingene. Lykke til, og igjen husk at dette kan øves opp, så bare fokus på å øve, så blir dette kjempebra. Så håper jeg vi kan invitere deg til å intervjue deg i neste sesong over hvor fantastisk vekst du har hatt etter at du fikk så mye mer mindset.
Et suksessintervju.
Marte:
Ja, men virkelig. Du kan heve butikken din et nivå eller hundre nivåer, og det er bare å ta det steg for steg. Så jeg vet at akkurat du som hører på dette her nå, ved å implementere, ved å gjøre en del av de tingene som vi har anbefalt nå, så kommer du til å få suksess.
Så del den suksessen med oss. Kan ikke vi bli enige nå, Tomas, om at vi får besøk av en sånn person som har lyttet til Netthandelspodden og blitt inspirert og implementert?
Thomas:
Let's do it.
Marte:
Let's do it.
Thomas:
Perfekt. Lykke til. Teksting av Nicolai Winther