Marte
Tema for dagens episode er betalingsalternativ. Hvilke betalingsalternativ bør du ha i din nettbutikk og hvorfor? Velkommen til Netthandelspodden.
I denne podcasten guider vi deg gjennom hvordan du kan drifte og skape vekst i din nettbutikk.
Thomas
Vi har lang erfaring inni netthandel og ønsker å dele alt vi har lært om nettverket vi har bygget opp til å gi deg enkle, konkrete råd som du kan ta i bruk i hverdagen din.
MarteHver episode har et ressurser knyttet til seg som du kan laste ned på netthandelspodden.no. Ok, Thomas, det er noen ting man driver nettbutikk som jeg føler er litt sånn nødvendig onde. Ikke som vi ikke har det, for jeg pleier ofte å starte episoden og si at dette er kjempekult, dette gleder meg til å snakke om, og dette er ikke helt sant. Men det er så viktig.
Det vi skal snakke om i dag er betalingsmetoder, betalingsløsninger. Vi kan kanskje starte der. Hvorfor er det så viktig, selv om det kanskje ikke er så gøy?
Thomas
Det er ikke det mest seksie tema vi har snakket om, det er det vi er enige i. Det er utrolig viktig fordi at det påvirker konverteringsraten din veldig. Hva som møter deg når kunden din skal gi deg penger, og at det møter deg noe som føles trygt og enkelt, tror jeg er kjempeviktig.
Og gjerne noe som man kjenner igjen når man forstår hva man skal gjøre. Og er det en betalingsløsning eller metode som man ikke har sett før, så er det mange som hopper av. Eller er det en løsning der du må løpe ned i gangen og hente fra kortholderen din og ta fram kortet ditt, så kan du også være med på å ødelegge.
Så først og fremst er det viktig fordi at det har en enorm påvirkningsgrad på konverteringsraten din. Jeg har vært borte i caser der kundene har dobblet konverteringsraten sin med bare bytte betalingsløsning.
Marte
Det er en klassiker, jeg vet at Bli Vakker har fortalt på flere foredrag hvilken betydning det hadde for dem da de skjønte at de hadde noe feil i mobilutsjekken sin. Altså når man skulle betale på mobil, dette er en del år siden nå da, men det var så kritisk. Så akkurat det man gjør med betaling, det er superviktig.
Det er noe med hvor kundene har kommet til prosessen, for du har faktisk klart å ha gjort den hare jobben med å hente inn kundene. Du har overbevist dem om at produkten din er bra. De har faktisk lagt dem i handekul, men de har gått så langt som til at de er klare til å betale, og da er det veldig synd å miste dem der.
Så forhåpentligvis, gjennom det vi skal snakke om nå, så kan man unngå det, og samtidig velge noen løsninger som er riktige for en selv. Vi har mange punkter vi skal snakke om her, men det der å velge noe som faktisk lønner seg for deg som nettbutikk driver, kostnadsmessig også, det er jo veldig viktig.
Thomas
Det er jo kjempeviktig. Samtidig, så ja det skal lønne seg, men det betyr ikke alltid det alternativet som er billigst, eller at du betaler minst, fordi at du kan betale så lite som mulig per transaksjon, men hvis ingen gjør noen transaksjoner for de ikke stoler på betalingsmåten din, så er du like langt. Men helt klart at det handler om å ta det valget som er riktig for deg, og vi håper at denne episoden her kan hjelpe deg både å stille de riktige spørsmålene, og høre litt om hva vi tenker.
Marte
Jeg tenker at et godt sted å starte når man skal velge betalingsløsning, det er jo å spørre seg selv, har jeg noen spesielle behov? Hva er det som må være på plass i akkurat min virksomhet? Det kan være ting som, altså det handler om kundene dine, og produktene dine, og det kan være ting som, bør jeg ha avbetaling?
For eksempel hvis du selger veldig dyre eller kostbare produkter, så vil det klart kunne øke salget ditt, at kundene har mulighet til å fordele betalingen ut i tid. Bør mine kunder kunne betale med faktura? Har du kanskje mye utenlandske kunder, for de kan ha litt andre preferanser enn de norske kundene?
Thomas
Absolutt.
Marte
Selger du B2C, altså til forbrukere, eller selger du business to business? Det er også en sånn som kan være veldig avgjørende for hva du bør velge. Jeg har satt opp på listen her, rekvisisjon, det er kanskje bare en helt avvikset tilfelle.
Thomas
Jo, men det er likevel relevant. Det handler om å avklare hva slags behov du har, eller eventuelt kundene dine har til å gi deg penger. Integrasjon mot regnskapsprogrammer, integrasjon mot kundeklubber, lovalitetsprogrammer, altså alle disse tingene her er med.
Så det å tenke seg om hva slags spesielle behov man har, tror jeg er viktig. Også er det også, la oss si, hvis du ønsker å tilby fakturer for at du får en B-konverteringsrata på det, så er det lurt også etter hvert å se hele bildet av hvor mange betaler fakturerne, hvor mange holder sitt nedbetalingsplan, og så videre, og så videre, sånn at man har liksom tenkt. En ting er at man ser at ja, det hadde vært kjempefaktisk at de kunne betalt med fakturer også, men passe på at det henger på greit med det helhetsbildet etter hvert også rent økonomisk.
Marte
Jeg kan bare skyte inn der, for nå er det sånn at de fleste fakturer leverandører, da tar jo de over risikoen, så de følger opp kunden på det. Men det er jo veldig viktig da å se hva slags betingelser du får hos en samarbeidspart, og ikke minst, hvordan er det de behandler dine kunder? Det er så viktig, og det er kanskje ikke noe som man tenker på sånn øverst på listen når man vurderer dette her, for da ser man gjerne på kostnader og funksjonalitet, men kundeservicen som dine kunder vil få av din betalingsleverandør, det er absolutt verdt å ha med seg, for det er, for kunden så blir det forlengelsen av deg og din butikk.
Thomas
Helt klart. Så jeg vil jo kanskje prøve å ringe kundeservicen og snakke med de, og hvor raskt det er for man svarer og alle disse tingene. Så med alt så gjør litt research i starten, tror jeg er kjempebra, og avklar hva slags spesielle behov du har.
Så hva er vårt inntrykk at kunden er opptatt av da?
MarteDet er flere ting som er sånn åpenbare. En ting som blir viktigere og viktigere, det er at det skal gå raskt. Man ønsker ikke å sitte og knote i utsjekken.
Thomas
Nei, det skal være så effektivt som overhovedet mulig, og det er jo derfor vi ser at flere betalingsløsninger som for eksempel Klarna og Vips har bare at du legger en telefonnummer eller fødselsnummer, og så trykker du på en knapp, og så husker den hvor du bor, og den husker hvordan du får til å betale, og så er du liksom gjennom. Det var et eksempel på en rask og god måte å sjekke ut på. Så det å gjøre det så enkelt og sømmelig som mulig er kjempeviktig.
Og da enkelheten i det handler da ikke bare om hvor raskt det går, men på en måte hvor mye ting du må forholde deg til i den utsjekksprosessen. Det kan være også ting som bør du ha med i fullfølelsen av orden telefonnummer for eksempel, hvis det tar mye lengre tid, og det kanskje ikke er relevant i det hele tatt. Hvis ikke du har sporingsvarsel via sms og så videre og så videre.
Så det er å la kunden så raskt som mulig gi deg penger, og så raskt som mulig fylle ut den relevante informasjonen, og i den aller beste tilfellet er jo den lagret på en eller annen måte, så de fyller ut minst mulig ting.
Marte
Og det som er litt sånn flipside her, det er at det skal samtidig føles trygt. Og det vet jeg har vært en innvending. Jeg har valgt å kjøpe Klarna eller bruke Klarna som leverandør i to forskjellige nettbutikker jeg har drevet, men da var det en reell innvending, eller et punkt som jeg har snakket mye med dem om, og det var det der med at det skulle føles trygt.
At kunden skulle føle kontroll, ikke føle at de plutselig bare, at de hadde betalt før de skjønte at de hadde betalt før, liksom så raskt og enkelt.
Thomas
Ikke sant.
Marte
Og uansett hvilken variant man velger, hvilken leverandør og løsning man velger, så det der med trygghetselementene, at kunden virkelig føler at dette er noe jeg kan stole på. Og de aller fleste fremstår som trygge i dag, hvertfall de løsningene som vi kommer til å nevne her. Men en annen veldig viktig ting, det er jo at kundene har sitt foretrukne betalingsmiddel tilgjengelig når de skal betale.
Og der er det jo ulike preferanser, vi var så vidt inne på det i starten, det henger litt sammen med hva slags type produkt du selger. Det som kan være gøy eller nyttig, det er å se på statistikk. For det er jo ymseleverandører som foretager spørreundersøkelser, hva folk ønsker, og du har også betalingsleverandørene som gir statistikk på hvilken betalingsmetode folk har valgt.
Og så har du selvfølgelig alle vennene dine, som jeg håper du har, som også driver nettbutikk, som kan dele sine erfaringer med hvilken betalingsmetode er det som benyttes oftest hos oss.
Thomas
Det tror jeg også er veldig relevant å snakke med andre nettbutikker, brukes dette mye eller er det bare noe som har flinke sellere?
Marte
Nå har vi de nyeste tallene, nå er vi 21 og 20, men de poengene vi snakker om her vil være gildige i lang tid fremover, men akkurat tallene for 21 og 20, så ...
Thomas
Oktober 2021 er disse tallene hentet fra. Og i ressursarket, som du finner link til i show notes, så ligger de statistikkene og de graferne som vi opptaler.
Marte
Egentlig alt vi sier, fortsatt fra alle fyllordene. Men hvertfall, det er fortsatt veldig, veldig mange som betaler med kort, og de tallene jeg har funnet frem her, det er ikke sånn hva ønsker du å betale med, men det er hva har du faktisk brukt som betalingsmiddel siste måneden. Så det er en viktig liten skille, for det er ikke gitt at folk har betalt med det som de ønsker, for det kommer litt an på hva nettbutikkene tilbyr.
Men per mars 21, så var det 85 prosent som hadde betalt med kort i nettbutikk siste måned, og så har vi da en, jeg tror vi kan si nykommer, og det er VIPS som var oppe på hele 52 prosent.
Thomas
Og det har vært en fantastisk vekst, spesielt i pandemi, de har vært flinke under pandemien til å posisjonere seg, men det at 85 prosent har brukt kort, og 52 prosent har brukt VIPS, altså den er på andre plass i forhold til faktisk gjennomførte transaksjoner, det er veldig, veldig imponerende altså.
Marte
Og vi vet jo at det absolutt ikke er alle nettbutikker som tilbyr VIPS, og det sier noe om folks ønske om å bruke VIPS. Og jeg kan jo dele en liten sånn, hva skal vi si, inside info. Jeg trenger ikke si hvilken aktør, men en av de aller, aller flinkeste og største netthandelsaktørene i landet snakket nettopp med dem, og de ga et tips til de som var i den forsamlingen, så da vi implementerte VIPS, det var helt fantastisk, vi så et sånt løft på konverteringen vår.
Så bare verdt å ta med seg. Og grunnen til det, at det henger jo sammen med det vi nettopp snakket om, hva kunder foretrykker, nettopp det der at det er raskt og enkelt, det har så mye å si.
Thomas
Absolutt, og også tror jeg VIPS'en sier det, trygt, så det er en veldig kjent merkevare som man stoler på. Og så har man da, på tredjeplass har man fakturer på 31 prosent, så har man Paypal på 24 prosent.
Marte
Det synes jeg var overraskende høyt.
Thomas
Ja, det synes jeg også, men det er også mange norske nettbutikker som kun tilbyr Paypal for eksempel, når de ikke har integrert Shopify'en sin ordentlig, så det er en del nettbutikker som kun tilbyr det, og så har du Apple Pay på 2 prosent helt der nederst. Den tror jeg da de neste årene at det kommer til å eksplodere, men det handler også om...
MarteHvorfor tror du det er så mye?
Thomas
Jeg tror for det at det er så sømmeløst integrert i alle Applesine produkter. Nå kommer fingeravtrykkeleser på alle stasjonære maskiner fra Apple også, så da kan du bruke Apple Pay med bare å betale med fingeren på datamaskinen, på iPaden din, på telefonen din, og det er så sømmeløst, og alle betalingsløsninger ligger der inne, på samme måte som på VIPS, bare at den bare verifiserer at det er deg som gjør at det vil vokse. Utfordringen til Apple Pay nå er jo at DNB og VIPS prøver å sperre dem på alle mulige måter og ikke støtte dem, men jeg tror at det kommer til å bli bare mer og mer normalt.
Men ja, jeg ble altså overrasket at Paypal var såpass høyt, men at VIPS og kort var liksom de som dominerte, det overrasket meg ikke i det hele tatt, og det tror jeg altså kommer til å fortsette fremover.
Marte
Og det som ikke fremgår av den undersøkelsen som vi har sett på her, jeg tror at dette kan være når norske forbrukere har handlet på nett generelt, det vil si at de har handlet både i norske og utenlandske nettbutikker, og da gir det mening at Paypal er høyt, for da tror jeg mange norske forbrukere vil føle at det er trygt å bruke det, og de har jo nødvendigvis ikke VIPS og sånn. Men som sagt, det står ikke spesifisert, så det er bare sånn jeg tolker den undersøkelsen her.
Thomas
Ja.
Marte
Så vi har jo allerede vært inne på ulike betalingsmetoder man kan tilby, men bare tenkte det er greit å sjekke at vi har dekket alle. Kortbetaling, kan vi ikke bare si at kortbetaling, selv om det kan være knot hos de som ikke har satt opp bra nok i hvert fall, så kommer du ikke utenom det.
Thomas
Nei.
Marte
Du må la folk få betale med bankkortet sitt.
Thomas
Ja, og du kan si ofte så gjør man integrasjon til en tjeneste som heter Stripe, som er kanskje den mest brukte for å kunne ta kortbetalinger, eller klaren av de andre støtter jo også kort da.
Marte
Ja, du kan si at Stripe, det er spesielt, og her må du se på ditt eget behov og hva slags nettbutikk du er, for hvis du er en liten aktør som akkurat kommer i gang, så er Stripe helt fantastisk. Fordi at det er så enkelt, du bare fyller ut et skjema og så er du i gang, mer eller mindre. Men vi kommer tilbake til det med kostnader etterpå, at det er jo en del av bildet, for det vil nok være litt høyere kostnader på ettersaksjon.
Thomas
Enkelt er ikke ofte det billigste.
Marte
Nei, men som en sånn kom-i-gang-løsning, så kan jo det være greit, men i hvert fall, der kan man betale med kort. Og så har du selvfølgelig faktura, og så kan vi skille på faktura, og det er å ha faktura som tilbyr avbetalingsløsning, for det er ikke nødvendigvis det samme. VIPS har vi allerede snakket om, og så har jeg skrevet opp Bitcoin, for det hender det kommer spørsmål i sånne e-handelsgrupper på nettet, bør jeg legge til rette for betaling med Bitcoin?
Hva er ditt svar på det, Thomas?
Thomas
Jeg mener at det er for tidlig og for mye jobb til at jeg tror det vil ha noen påvekning, med mindre du selger veldig spesifikte, la oss si du har en nettbutikk som selger sånne mining rigs for å utvinne Bitcoin, så kanskje kan det gi mening å selge Bitcoin. Jeg tror helt klart at både VIPS og Klarna og andre ser på sånne type løsninger, så jeg tror at når det er mainstream nok, så tror jeg da at de betalingsløsningene eller metodene som er tilgjengelige og som er mye brukt, vil på sikt begynne å ta betalt i Bitcoin. Så jeg tror ikke det er noe du trenger å bruke energi og tenke på nå, jeg tror du skal ha bare gode samvetspartnere som tar det inn når det er relevant.
Marte
Ja, og så det finnes jo andre mobilbetalingsmetoder enn VIPS også, vi har vært inne på Apple Pay, du har danske Mobile Pay, og så er det noe som heter Samsung Pay, det har ikke jeg peiling på.
Thomas
Ja, og du kan si at Samsung Pay er veldig lik Apple Pay, det er bare at Samsung har laget en tjeneste at alle Samsung-telefoner kan legge inn kortet sitt, og så kan man handle på det, og det kan man i dag også gjøre på alle steder som støtt og sånn tapping, som det heter, støtt og Samsung Pay. Men du kan si det mest utbrettet er vel kanskje VIPS og Apple Pay, som er de to, og går man til Sverige så er det Swish, ikke VIPS.
Marte
Ja, og så har man Google Pay også, da har vi ramst opp ganske mange.
Thomas
Absolutt, og igjen, vi refererer til alt dette i ressursark også.
Marte
Ja, og så fra gammeldaget, jeg har jo drevet og såkt på nett siden tidene småere.
Thomas
Ja, 1900-tallet.
Marte
Ja, ikke sant, 1900-tallet antrent, og da var postoppgrav, det var også en greie. Yes. Ja, ikke sant, og du sier yes, og jeg kan bare konkludere på den, hvis noen skulle finne på å lure på det, ikke tilby postoppgrav.
Ok, jeg tenkte utfordre deg. Skal jeg si hva det er for de som er født etter 70-tallet, det er jo at man bestiller varnet, og så går man på posten, dette var jo egentlig noe som eksisterte da det også fantes postkontorer, og så betaler man for varen når man henter den ut på postkontoret. Og problemet med det er jo selvfølgelig at alle de som velger å ikke hente ut, så kan du ikke sitte og holde igjen noen penger eller sånt.
Ja. Ja, så det var bare en liten sånn kuriositet fra gamle dager.
Thomas
Ja, og så er det en rekke leverandører her, ikke sant, altså NetAccept, Nets, de bytter jo navn hele tiden, men det er det de heter akkurat nå, Bambora, Klarna, PayX, Paypal, vi nevner Stripe her også.
Marte
Ja.
Thomas
Og det finnes forskjellige måter å, altså, måter å sette dette opp på. Noen kan bare ha liksom ferdig pakket, hva er din erfaring når du skal velge å begynne å integrere disse tingene, hvordan er det enklest måte å komme i gang og sette opp?
Marte
Ja, der er det veldig viktig å se på de systemene man har fra før.
Thomas
Ja.
Marte
Altså, egentlig det som vi allerede snakket om, å se på hvilke behov er det akkurat vi har i forhold til vår virksomhet, våre kunder, våre produkter, og så se på integrasjon til de eksisterende løsningene man har. Og hvis man er en veldig stor aktør, så kan det godt hende at man ikke nødvendigvis skal velge en sånn ferdig løsning. Igjen, nevnet blir vakker, jeg er temmelig trygg på at de har sin egen betalingsløsning.
Og det handler jo om at man kanskje ikke vil gi bort de der prosentene som man gir bort noen andre når man kjøper en sånn ferdig løsning. Hvis du har din egen løsning, så er det nødt til å ha avtale med en innløser også, så det er veldig mye mer komplekst.
Thomas
Absolutt.
Marte
Jeg tror nok for de fleste som lytter til denne podcasten, så er det absolutt ikke noe å anbefale. De tingene som du bør se på, det er jo betalingsmetoden som du ønsker å tilby, som kundene dine vil ha, og de kravene du har i forhold til funksjonalitet og sånt nå, hvor enkelt det skal være og sånt. Jeg nevnte integrasjon til egne system, og så det aller viktigste er kostnader.
Nei, det er ikke det viktigste, sorry. Det er en på linje med disse andre, særlig kostnadene. Sett opp mot konverteringen og sannsynlig økt salg og velge akkurat den metoden.
Thomas
Absolutt.
Marte
Men vi kan jo godt, siden vi har vært inne på det med ferdipakker, så kan vi jo godt nevne noen av de som finnes, sånn at vi har noe sånn konkret som folk kan researche selv til eget bruk.
Thomas
Ja.
Marte
For vi har jo selvfølgelig Klarna Checkout, det tenker jeg er den kanskje mest kjente. Og du kan si at fordelen med Klarna Checkout er volymet deres.
Thomas
Ja.
Marte
Det er at de har så mange nordmenn etterhvert, og også for ikke å snakke om de andre nordiske landene, folk i de andre nordiske landene, i basen sin. Så det er veldig mange som er registrert der, sånn at hvis du tilby Klarna Checkout, så kommer folk til noe som er kjent, altså virker trygt, og ikke minst så har de registrert informasjonen sin der, så de trenger å skrive inn minimalt med informasjon for at transaksjonen skal gjennomføres. Men det finnes mange, mange alternativ etterhvert til det.
Du har noe som heter Nets Easy, der du både kan tilby fakturer, delbetaling, VIPs og selvfølgelig da kortbetaling. Så da har du antagelig alle de betalingsmetodene som du ønsker å tilby. Jeg vet at en lang stund så var det, trøblet de som hadde Klarna Checkout, så plutselig hadde de et dilemma, for de ønsket å tilby VIPs også.
Hvordan gjør vi det? Noen andre, Svea Finans Web Pay, er det noe som heter?
Thomas
Ja, Collector Bank har vi, Bambora. Jeg tror også her er det viktig å se på kostnad, prisstruktur og hva som er riktig for deg, samtidig også utfordre deg til å få deg til å gi deg eksempler på eventuelt hva slags positiv eller negativ respons den har hatt på kommertsrengsratene og så andre de har integrert hos.
Marte
Det er kjempeviktig, for det er nettopp de to sidene som du må vurdere opp mot hverandre. Vi kan godt ta og bryte ned det med kostnader litt også, for her skal du typisk sette opp et ordentlig regnerk. Her kommer en nerd, nå må du hente det frem din indre nerd og tallelsker.
For prisstrukturen er veldig gjerne basert på antall transaksjoner per måned, pris per transaksjon og samlet omsetning. Det er liksom de tre parametrene, og så er det ulikt fra leverandør til leverandør og løsning til løsning hvordan de priser det. Du kan ha en fast pris per måned, eller det kan være en null i fast pris, men at du har en høyere pris per transaksjon, eller kanskje du har et lavt kronbeløp per transaksjon, men så tar de så og så mange prosent av salget.
Det med prosent av salget, hvis du er liten, kanskje helt greit. Det blir ikke så store sømmer, men en gang du begynner å omsette for en god del millioner, så ønsker du naturlig nok at den prosenten skal være så lav som mulig.
Thomas
Helt klart. I dette også er det viktig å tenke på hvor enkelt er det å integrere dette for meg, hvor mye utviklingsteamer eventuelt må jeg legge med, eller kan man bare legge inn en app på løsningen sin, det er også en viktig del av det. Så spørsmålet du stiller deg selv er hvilken betalingsmetode du ønsker kundene dine, eller snakker med kundene dine, hvordan kan de gjøre det på enkelhetsmulig måte, hvilke krav har du til betalingsløsning i forhold til funksjon, hvor enkelt er det å integrere, og kostnader, bruk versus konvertering og økt salg.
Det er de fire spørsmålene du må dyktype i. Jeg synes det er greit å høre våre preferanser på dette, men jeg pleier å anbefale mine kunder, sånn situasjonen er i dag, så pleier jeg å si at jeg er veldig godt for Klarna og Vips, som de to løsningene er enkelt og greit. Og så jobber jeg med kunder som er fra 2-50 millioner i omsetning, og der passer det veldig bra inn for dem, men som du er veldig inn på, er det større nettbutikker, og så kan det godt være at det er helt andre ting som er viktigere på grunn av økonomidelen i det, eller integrasjonen i det, og den type ting.
Marte
Men samtidig, når du er en stor nettbutikk, så har du forhandlingsmakt.
Thomas
Absolutt.
Marte
Det har jeg erfart. Det er mange klager over, for eksempel hos Klarna, at det er dyrt for nettbutikken. Det kan absolutt gjøres noe med.
Ja, det trenger ikke være like dyrt for en nettbutikk som har veldig stort volym.
Thomas
Det er et kjempegodt poeng.
Marte
Ja, så man skal forhandle på det. Og bare når du nevner Klarna, så er en annen ting som har gjort at jeg har vært positiv til dem, det er at med det volymet de har, så får de så enormt mye data, så i praksis så har de ikke bare blitt en betalingsleverandør, men de har blitt en konverteringsekspert. For det er jo deres interesse å sørge for at så mange som mulig går gjennom den siste delen av den trakten, for da tjener de mer penger, sånn at de bruker alt de har av data til hele tiden og optimaliserer den check-outen sin, sånn at det skal være lettere å skli gjennom for kundene.
Thomas
Absolutt, så det er helt enig. Så de har utelukkende positive erfaringer med å jobbe med de.
Marte
Men det er det ikke alle som har.
Thomas
Absolutt, det er derfor jeg sier det. Min personlige mening er bare, jeg tror det er alltid greit å bare høre. En ting er at vi kan gi dere et bilde og noen gode spørsmål, men det er alltid greit å bare høre hva andre tenker også.
Marte
Absolutt.
Thomas
Så bra, men da har vi vært gjennom de tingene du skal tenke over. Vi har nevnt litt leverandører, vi har snakket litt om statistikk, du finner alt i show notes-nummeret. Resursarket som du bestiller.
Som du bestiller, ja, og linken er i show notes. Og igjen bare minne om at det er et ikke så veldig sexy tema, men det er et veldig viktig tema, så det er noe som du bør ta deg tid til å gjøre. Ikke bare velg det som er standard eller det som er det enkleste for deg, men gjør dette et lite prosjekt og gå gjennom det og gjør det ordentlig.
Marte
Og så blir det gøy når du ser at du har lagt inn den jobben og valgt den riktige leverandøren for deg, og så plutselig så kommer det masse mer penger inn. Fordi at det er flere som velger å handle hos deg, da er det verdt det.
Thomas
100%