HJEM
/
SMA
/
iGlow Cosmetics: Fra ett produkt til internasjonal suksess
E.
254
:

iGlow Cosmetics: Fra ett produkt til internasjonal suksess

I denne episoden møter vi Leif Lunga, Marketing Director, og Geir Laland, Digital Marketer hos iGlow Cosmetics. De deler historien om hvordan iGlow har vokst fra en nisjebutikk med ett produkt til å bli en internasjonal aktør i kosmetikkbransjen.


Leif forteller om hvordan hans søster Elin og styreleder Øystein startet iGlow i 2012 etter en kosmetikkmesse i USA, der de oppdaget vippeserum - produktet som skulle bli hjørnesteinen i deres virksomhet. Fra en beskjeden start har de bygget opp et produktsortiment med over 126 unike produkter innen skjønnhet, hår, hudpleie og sminke.


Vi får høre om utfordringene med å bygge de første 10,000 kundene, betydningen av e-postlisten, og hvordan de har tilpasset markedsføringsstrategien sin gjennom årene. Med en imponerende konverteringsrate på rundt 5% deler de sin innsikt i hvordan de har lykkes i et konkurranseutsatt marked.


Duoen tar oss med på reisen fra en hjemmelaget nettbutikkløsning til Shopify, og diskuterer deres internasjonale ekspansjon med særlig suksess i Irland. De gir også verdifulle perspektiver på hvordan de jobber med sosiale medier, influencer-samarbeid og hvordan de tilpasser seg endringer i digitale markedsføringskanaler.


Dette er en episode full av praktiske råd for gründere som ønsker å bygge en merkevare, og hvordan man kan lykkes med å utvikle en netthandel fra grunnen av.


Sjekk ut iGlow her: https://iglow.no/

Ta kontakt med Leiv her: https://www.linkedin.com/in/leiv-lunga-b14485210/
Ta kontakt med Øystein her: https://www.linkedin.com/in/geir-laland-597524228/
-----

- Bli med på vår Mastermind for små nettbutikker her: https://moenco.no/mastermind
-
Sjekk din marketing score for å finne ut hvor bra nettbutikken din gjør det: https://nettbutikk.scoreapp.com/


AbonnerSpotify, Apple eller Google
GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN