Google sin Optimize verktøy hjelper deg med å skreddersy nettstedet ditt for å optimalisere hver eneste brukeropplevelse. Hver bruker er unik og nettstedet ditt bør adressere deres individuelle smak. Optimize lar deg kjøre nettstedseksperimenter for å finne den optimale opplevelsen for hver bruker gruppe.
Optimize lar deg teste varianter av nettsider og se hvordan de presterer mot et mål du spesifiserer. Optimize overvåker resultatene av eksperimentet ditt og forteller deg hvilken variant som er best.
Fordeler med å teste
Ved å kjøre eksperimenter i Optimize kan du teste nye nettstedsdesign, oppsett og innhold med en undergruppe av de besøkende. I stedet for å stole på instinkt og mening for å finne den beste siden- eller nettstedsdesignen, kan du kjøre et eksperiment som tester alternative design med brukere i den virkelige verden og få resultater som er enkle å lese og forstå. Optimize bruker kraften til Analytics til å måle eksperimentene dine og utnytte Analytics-konverteringene dine som eksperimentmål. Dessuten kan du vise eksperimenter til bestemte brukergrupper som du har definert som målgrupper i Analytics.
Hvordan gjør du A/B testing med Shopify og Google Optimize
Vi har laget en enkel video guide som viser deg hvordan du setter opp Google Optimize sammen med din Shopify nettbutikk. Følg videoen under for å komme i gang med din første A/B test i dag.
Vi håper denne guiden hjalp deg i gang med in første A/B testing av din Shopify nettbutikk. Vi anbefaler å bruke Google Optimize sammen med Hotjar for Shopify for å få mest mulig ut av din bruker analyse for å forstå hvordan kundene dine beveger seg på nettsiden din etter de forskjellinge endringer du gjør.
Les mer om hvordan du setter opp Hotjar med Shopify her.
Vi ønsker deg masse lykke til!