Ønsker du å vite mer om hva dine kunder gjør på Shopify butikken din? Da bør du sette opp et analyseverktøy som HotJar.
Hotjar er nemlig alt du noen gang ønsket å vite om nettstedet ditt, men analysene dine ikke fortalte deg. Hotjar er et verktøy for produktopplevelsesinnsikt som gir deg atferdsanalyse og tilbakemeldingsdata for å hjelpe deg med å føle med og forstå kundene dine. Du kan bruke "Observe"-verktøy som varmekart (heat maps) og opptak for å se hva brukerne dine ser eller klikker på. Du kan også sette opp spørreundersøkelser og en tilbakemeldingsmodul for å bringe kundene dine inn i samtalen.
Hotjar utfyller dataene og innsikten du får fra tradisjonelle produkt- og nettanalyseverktøy som Google Analytics. Det er en bransjeledende og brukervennlig tjeneste som kombinerer produktopplevelsesinnsikt, brukeratferdsanalyse og tilbakemeldinger fra kunder for å hjelpe deg med å koble punktene mellom det som skjer på nettstedet ditt, og hvorfor det skjer.
Hvordan setter man Hotjar opp på Shopify?
Vi har laget en enkel video guide som viser hvordan du kan sette Hotjar opp på din Shopify nettbutikk og komme i gang med dine første observasjoner av hvordan dine kunder navigerer og opplever nettbutikken din.
Se videoen her:
Vi håper dette hjelper deg godt i gang med mer analyse av nettbutikken din og vi anbefaler også å bruke hotjar i kombinasjon med Google Optimize for best mulig resultat.
Lykke til!